16 septembre 2007

PARA


Para, pul; hep palavra!

İnsanların, özgürlük anlayışına uymayan bir manzara.

Kendi elleriyle icat ettiler,

Birimler, sayılar eklediler.

Unuttular; teknik terimini,

Kaptırdılar, sıfırlara kendilerini.

Paranın icatından önce;

İnsanlar yaşıyorlardı kendilerince,

Barış, anlayış, saygı birimleri ile.

Gün geldi; “PARA” nesnesiyle;

Herşey satıldı, unutuldu, vesaire...

Önceden dünya herkesindi,

Şimdi bölündü; sıfıra indi.

Cebi dolgunlar, “beyefendi”,

Fakirler ise, kendini beğendi.

Varsa, şişkin bir cebin;

Dostlarının üstüne çizgi çektin.

Etrafındakiler derler: “PARA, para »

Paran bitti, yanında dost arama !

Verirsen değer insanlara,

İade ederler, aynısını sana.

“Para” herşey demek değildir!


Buradan götüreceğin son yolculukta,

Olacaktır yanında, sadece; “ binlerce HATIRA”.

Nüket-2003

8 commentaires:

Anonyme a dit…

selamlar ben wodas (aslı besler)yorumunuz için teşekkürler öncelikle güzel dizeleriniz var gerçekten ama sanırım daha orjinal kelimelerle dizelere renk katabiliriz..benim web adresim www.lifeisbeautiful-constici.blogspot.com ben de yorumlarınızı bekliyorum..görüşmek dileğiyle..

Nüket a dit…

Merhaba Asli,

Blogunun adresi ve kritigin için tesekkur ediyorum.

Sana iki mesaj biraktim,
gorusmek uzere...

Nüket

Anonyme a dit…

çok çok özür dilerim e postalarda bir hata oluşmuş rica etsem tekrar gönderebilirmisiniz

Nüket a dit…

Bu sefer e-mail adresine postaladim, umarim eline geçer.

Haberlerini beklerken hosçakal.

Nüket a dit…

Eline geçtigine emin olmak için adresimi buraya yaziyorum:

la galerie de Nüket

Anonyme a dit…

evet yorumlarını aldım çok teşekkür ediyorum umarım diğer şiirlerime de yorum yazma fırsatın olur

turuncu gemi_enes a dit…

slm sayenizde bu blog sitesiyle tanistim
vede sizinle
bu ulkede boyle cok az insan var
ve siz bunlardan birkisiniz turk olarak
gercekten cok sevindim
artik takip edicem sizi hep
umarim birgun gorusuruz..
iyi gunler

bende bi blog actim

turuncugemienes

Nuket Galery a dit…

Merhabalar Enes, bende seninle tanistigima sevindim, satirlarda görüsmek üzere diyorum
Not:Blogunun adresini verebilirmisin?

Görüsmek Üzere,

saygi ve sevgilerimle

Nüket